Par predlogov kako z email marketingom povečati spletno prodajo

Email marketing je še vedno najbolj učinkovit in stroškovno ugoden kanal za povečevanje prodaje in zvestobe kupcev. Z emailom nagovarjate osebe, ki vas že poznajo, so vam dale svojo privolitev za obveščanje ali so pri vas že nekaj kupile. Prvi in najtežji korak ste že naredili, pridobili ste njihovo pozornost in morda celo zaupanje. Kako pa sedaj naprej? Kako nagovoriti vašo bazo, da bo zadovoljen vaš direktor in da se bodo naslovniki počutili kot da je sporočilo namenjeno res njim?

Tako kot pri vsakem dobrem pogovoru, je potrebno najprej dobro poznati našega sogovornika. Kaj so njegove želje, navade in preference. Da bi to izvedeli, je potrebno analizirati naše kupce in jih na podlagi karakteristik združiti v skupine oz. segmente.  

Segmente sestavljamo glede na to v kateri nakupni fazi so. Če gledamo vrh prodajnega lijaka, so to večinoma kontakti, ki so nas že spoznali, pustili svoj email, niso pa še ničesar kupili. V zgornjem delu lijaka lahko segmentiramo na podlagi njihove interakcije z nami --> katere spletne strani so si ogledali, katere email vsebine odpirajo in klikajo in katere jih ne zanimajo, ter ali so aktivni na naših družbenih omrežjih. Na podlagi tega lahko personaliziramo sporočila in jim pošljemo ponudbe, ki so prilagojene njihovim interesom.

V primeru strank, ki so pri nas že opravile vsaj en nakup, pa se k zgornji segmentaciji doda še vsaj RFM analizo, ki nam pove kdaj je bil izveden zadnji nakup (recency), kako pogosto nakupujejo pri nas (frequency) in koliko denarja nam namenijo (monetary). Na ta način lahko hitro vidimo, kdo so naše najpomembnejše stranke in ali obstaja nevarnost, da jih bomo izgubili. Na podlagi RFM analize si ustvarimo segmente, ki nam pomagajo razumeti kakšno bazo kupcev imamo in kako jo aktivirati ali vzpodbuditi k novim nakupom.

Primer potencialnih segmentov:

  • Najboljše stranke - stranke, ki pogosto nakupujejo in ustvarjajo nadpovprečne nakupe
  • Velike nove stranke - nove stranke z nadpovprečno visokim nakupom
  • Majhne nove stranke - nove stranke z majhno vrednostjo nakupov
  • Izgubljene najboljše stranke - najboljše stranke, ki pri nas niso kupile že več kot X dni/mescev
  • Zveste stranke - stranke, ki frekventno nakupujejo pri nas

Analitično, pa bi se prikaza lahko lotili na takšen način:

Pomembno je, da ko ste opredelili segmente, tudi določite kako pomemben je ta segment za vas in kako enostavno ga bo vzpodbuditi k nakupu. Na podlagi tega pa nato zasnujete različne taktike komuniciranja in vzpodbujanja k nakupom.

Primeri email kampanje za segment Izgubljene najboljše stranke:

The Bakerista: Enostaven, šaljiv in z darilom za zvestobo.

Grammarly: šaljiv pristop, brez dodatnega popusta, samo sporočilo, da vas pogrešamo

Zykler: ne samo prijazen opomnik, temveč tudi povabilo da vam povedo, zakaj ne nakupujejo več pri vas

Primeri email kampanj za Zveste stranke

Faithfull: svojim zvestim strankam ponudite ekskluzivne ugodnosti, ki so namenjene samo njim. Naj se počutijo cenjene.

Amazon: Vprašajte stranke kaj menijo o vaši storitvi, pokažite jim, da cenite njihovo mnenje

jetBlue: email za obletnico prvega nakupa ali prijave na email listo

Abercombie & Fitch: včasih je dovolj, da se samo zahvalite in pokažete, da mislite na svoje stranke

To je samo par primerov, da email marketing ni samo pošiljanje masovnih e-sporočil na celotno bazo, ampak da z malo domišljije in osnovno segmentacijo, lahko strankam pričarate občutek, da so za vas pomembni, kar se bo sigurno poznalo tudi na vaših poslovnih rezultatih.

Nasmešek (virtualni) in majhna pozornost vas staneta veliko manj, kot oglaševalska kampanja, prineseta pa veliko boljše rezultate.

Če bi radi prevetrili vašo email strategijo, bolje segmentirali vaše stranke ali pa pri svojem delu potrebujete podporo dobre marketinške platforme za avtomatizacijo, nas kontaktirajte. Naši strokovnjaki, vam bodo z veseljem pomagali poiskati rešitev, ki vam bo pisana na kožo in bo prinašala vidne rezultate.