Na področju B2B prodaje se razmere spreminjajo. Časi hitrih transakcij so minili; danes je najpomembnejša potrpežljivost, saj se prodajni cikli podaljšujejo, odločevalci pa postajajo bolj zahtevni. Podrobnejši pregled razkrije zanimive vzorce in spoznanja, ki poudarjajo potrebo po strateškem pristopu k sklepanju B2B poslov v sodobnem času.
Ključne spremembe:
B2B prodajni cikli so se od leta 2020 podaljšali za 21%, obenem pa se je nekoliko znižala stopnja doseženih prodajnih uspehov. Ta trend označuje prehod od rasti po cenah k bolj preudarnemu zasledovanju dobičkonosnosti.
Medtem, ko posli z višjo vrednostjo zdaj zahtevajo več časa in natančnega pregleda, so se pri manjših poslih pod 10 tisoč € postopki pospešili, stopnje uspešnosti pa izboljšale. Ta dvojnost poudarja pomen prilagajanja strategij glede na velikost posla in tveganje, nakazujejo raziskave podjetja Outreach.
Gospodarska negotovost je med nakupnimi skupinami povečala zaskrbljenost, zaradi česar se raje odločajo za nakupe z manjšim tveganjem. Kljub previdnosti pa ostaja vztrajno povpraševanje po rešitvah za najnujnejše poslovne izzive.
Vsi sektorji se ne soočajo z enakimi izzivi. Panoge, kot sta finančna in zavarovalniška, so se uprle trendu in skrajšale prodajne cikle ter povečale delež uspešnih poslov, saj so se osredotočile na finančno odpornost v negotovih časih.
Na področju B2B prodajnih ciklov je ključnega pomena prilagodljivost. Za uspeh je pomembno razumevanje sprememb v obnašanju B2B kupcev, dinamiki poslov in trendih v panogi. Podjetja morajo ostati prilagodljiva, obvladovati tveganja in se prilagajati potrebam B2B strank. Poleg tega je pri iskanju novih B2B strank bistveno, da ne spregledamo obstoječih odnosov, v katerih se pogosto skriva pomemben prodajni potencial. S tem zavedanjem, lahko podjetja gojijo in nadgrajujejo uspešen prodajni ekosistem tudi z obstoječimi strankami.
Ne smemo pozabiti, da uporaba orodij, kot je B2B portal lahko optimizira procese in poveča zadovoljstvo strank, kar prispeva k večji dobičkonosnosti.
Če povzamemo, ostati prilagodljiv in ceniti vse odnose s strankami sta bistveni strategiji za uspeh na današnjem konkurenčnem trgu.