HR marketing

Znamka delodajalca

Nataša Mithans

Znamčenje delodajalca je bila še nekoč precej obrobna tema v poslovni javnosti. Danes je čedalje bolj pomembna. Najboljši kadri, talenti imajo danes odprta vrata vseh podjetij, konkurenca na trgu je neizprosna.Le z dobrimi kadri pa lahko zagotovite odlično izkušnjo naših strank, saj se morajo vsi v podjetju zavedati, kakšna je njihova vloga pri ustvarjanju odlične uporabniške izkušnje.

Če imamo zadovoljne zaposlene, bomo lažje imeli zadovoljne stranke. 

S podobnimi marketinški pristopi, kot se komunicira s kupci, lahko pozicionirate tudi sebe kot zaželenega delodajalca med potencialnimi kandidati. Tudi pri znamčenju delodajalca, kot pri znamčenju produkta, je ključna vsebina in izkušnja. Nikakor se ne sme zgoditi, da v želji predstaviti podjetje v najboljši luči obljubljte nekaj, kar pozneje ob zaposlitvi ljudi ne boste mogli izpolniti.

Nekoč je bilo podjetje črna škatla, razen zaposlenih in ozkega kroga ljudi okrog njih ni nihče vedel, kaj se dejansko dogaja znotraj podjetja. Zato so lahko oddelki korporativnega komuniciranja ustvarili ustrezno podobo podjetja. Danes pa so podjetja prozorna škatla, korporativna kultura, odnosi med ljudmi, tudi ali predvsem škandali, vse je vidno očem javnosti. Danes vse interne stvari, ki bi si jih morda želeli obdržati znotraj podjetja, slej ko prej pridejo v javnost. Družbena omrežja in spletišča so poskrbela, da se informacije širijo s svetlobno hitrostjo. Tako kot lahko primerjate hotele med seboj, preden se odločite kje boste počitnikovali, tako lahko zaposleni primerjajo podjetja med seboj, izvedo kakšne so povprečne plače za določeno pozicijo, kako potekajo zaposlitveni intervjuji, kakšna je vodstvena kultura in vodje v podjetju in še veliko drugih stvari, ki jih je bilo prej veliko težje izvedeti, sedaj izveš z obiskom par spletnih portalov, ki ocenjujejo delodajalce.

Transparentnost ni več izbira, transparentnost mora postati način delovanja podjetij. Še posebej je to pomembno na B2B trgu. Poslovne partnerje namreč čedalje bolj zanima, če je podjetje, s katerim sodelujejo, sposobno privabiti najboljše kadre - tako vedo, da bodo od njih dobili najboljši produkt.

Moč je v rokah kandidatov

Po raziskavah Deloitta kar 44 % milenijcev načrtuje, da bo zapustilo svoje podjetje v naslednjih dveh letih, še 22 % pa razmišlja, da bodo odšli v obdobju petih let. Mladi danes ne načrtujejo, da bodo ostali v vašem podjetju. Ni več služb do pokoja. Mlade zanima, kako boste vi, kot delodajalec izgledali na njihovem CVju in ali bodo zaradi službe pri vas, dobili še boljšo službo drugje.

Vir: The 2016 Deloitte Millenial Survey

Med generacijo Z pa je ta odstotek še bolj zaskrbljujoč, saj jih kar 61% načrtuje, da pri trenutnem zaposlovalcu ne bodo ostali dlje kot 2 leti.

Vir: The 2018Deloitte Millenial Survey

Kaj to pomeni za vašo kadrovsko službo? Kako prenašati znanje in izobraževati kadre? Menjave so zelo hitre, znanje pa seveda ne sme odtekati, ampak se mora graditi. Tu nam lahko pomaga digitalizacija procesov - nove kadre lažje vpeljemo v delovanje podjetja, hkrati pa zadržimo njihovo znanje. Se pa seveda poraja novo vprašanje, kako boste različne generacije delavcev vpeljali v nove procese.

Plača je higienski minimum. Pomembne pa so tudi druge stvari, talente zanima, kam gredo delati. Ne sme jim biti nerodno prijateljem in družini povedati, kje delajo, ampak se bodo s tem lahko pohvalili. Vse bolj pomembna je tudi fleksibilnost. Če tega podjetje ni sposobno zagotoviti, imajo vedno na voljo alternativo - freelancerstvo. Kandidati bodo pred prijavo temeljito raziskali, kdo ste in kdo so vaši zaposleni. V današnjem poslovnem okolju primanjkuje talentov, krize je konec in kadri iščejo službo tudi v tujini. Celo tisti, ki ostanejo doma, lahko s pomočjo računalnika in svetovnega spleta delajo za naročnike z vseh koncev sveta.

Za talente ne tekmujete več samo s podjetji v Sloveniji, ampak s celim svetom in različnimi novimi samo-zaposlitvenimi priložnostmi.

Vir: LinkedIn 2018

Kako se lotiti postavitve strategije znamke delodajalca?

1. Raziščite, kaj se dogaja v podjetju

Pri gradnji ugleda podjetja najprej preverite, kaj o podjetju že zdaj menijo vodilni, zaposleni, na kaj so ponosni, kaj jih moti.

2. Kakšno je mnenje o podjetju na trgu delovne sile

Preverite, kakšna je trenutna slika, ki jo imajo o vas tisti kadri, ki vas najbolj zanimajo.

3. Raziščite svojo konkurenco

Vedeti morate, s kom se bojujete za kadre. Kakšne so njihove dejavnosti na področju znamčenja delodajalca in kakšna so ključna sporočila konkurence.

4. Kje dosežete kandidate, ki vas zanimajo

Praviloma se pri iskanju najboljših ljudi podjetja srečujejo z izzivom, da so ti ljudje že zaposleni, imajo razmeroma dobre službe in niso aktivni iskalci zaposlitve. Da bi vaša sporočila prišla do pravih ljudi, morate uporabiti kanale, ki jih vaša ciljna javnost uporablja.

5. Definirajte kulturo in vrednote podjetja

Če doslej še niste, je zadnji trenutek, da razmislite, v kaj verjamete in kako je to usklajeno z načrti razvoja podjetja, ter to tudi zapišete. Če je treba, osvežite, popravite morebiti zastarele definicije.

6. Oblikujte employee value proposition (EPV – obljuba zaposlovalca)

Gre za ključno sporočilo, s katerim želite pritegniti talente. Kaj je tisto najpomembnejše, kar bodo pridobili, če se zaposlijo pri vas. Na eni strani ne smete obljubljati preveč oziroma tistega, česar ne morete izpolniti. Na drugi strani se morate nekako ločiti od drugih zaposlovalcev. Predvsem pa morate svojo obljubo uskladiti s pričakovanji tistih talentov, ki jih želite povabiti medse, in svojimi vrednotami.

Kaj je pomembno pri znamčenju delodajalca?

  • Znamka delodajalca ni nekaj, kar je dobro, da imamo. To moramo imeti.
  • Klasične metode iskanja kandidatov niso več dovolj - objava oglasa in čakanje na prijave. Potrebne so nenehne investicije v znamčenje delodajalca in iskanje kadrov tam, kjer se dejansko nahajajo.
  • Nimate neomejenih virov, nimate perfektne korporativne kulture in niste brez konkurence pri iskanju kadrov. Potrebno je nenehno delo in razmislek, kje se lahko izboljšamo.
  • Kar obljubite, morate dostaviti.
  • Zaposleni v podjetju so vaši ambasadorji. Opolnomočite jih, da bodo širili dobro besedo o vas.
  • Znamčenje delodajalca ni naloga enega oddelka. Kadrovska služba zaveznike išče v marketingu, menedžmentu, IT-ju, službi za odnose z javnostmi in pri zaposlenih.
  • Kadrovska služba postavi strategijo, ki smo jo sposobni živeti, pri implementaciji strategije pa morajo pomagati vsi oddelki v podjetju.

VEČ IZ ZALOGE VSEBIN

MORDA VAM BO VŠEČ ŠE

Digitalni Marketing
Ali sploh še potrebujemo Prodajo
Preberi več
PRIJAVANA E-NOVICE!
Izjava o zasebnosti
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.